Etusivu     Lentopäiväkirja     Ilmakuvat     Omat kirjoitukset     Lehtijutut     CLEMENTE Paramoottorit

 

LENTOPÄIVÄKIRJA


2005 TOUKOKUU­ HUHTIKUU


 

4.5. 2005

ILMAHYÖKKÄYS SAARIJÄRVELLE


No no, en edes huomannut  koko autoa.
 

Lisää kuvia:   Aarno pilas koko porukan maineen, eli kämmäs startin ja turvalleen maahan.
 

Maatalousoppilaitos

Keskustaa
 

 

 

Upi  Saarijärven maisemissa  

Kuvasarja Mikan ohilennosta, taustalla Upi

 

Kalustoa pellolla

 

Mika testasi Paramaniaa. Taakse jäi vain kuolavana, kun ampas taivaalle.  

Kivikauden kylä Summassaaressa

 

 


27. 4. 2005

ETSINTÄÄ

( arto kyllä sanoi löytäneensä 12 ruumista!)  

Kyllä siellä tosiaan näky monenlaista kummajaista pinnan alla, joista mikä tahansa olis voinut olla kelkkailijan ruumis. Monta kertaa teki mieli mennä ihan pintoihin ja tarkistaa asia, mutta kova tuuli ei houkutellut menemään puitten latvojen tasalle, varsinkaan näin veden ääressä. 80-120 metrin kotrkeudella kiersin järven eteläisen, itäisen ja pohjoisen rannan. Osa länsipuolesta piti lentää ylempänä, koska laskupaikkoja ei ollut, muuta, kuin pari mettäaukkoa. Muuten rantavallin tie toimi hyvänä kiitotienä, jos kone sammuis.
   

Lähes koko järven kierti tuo valli, joka mahdollisti matalissa kiertämisen.    

Voimalaitos Kyrkösjärven rannalla
   

Näin oli jo aurinko kyllästynyt paistamaan Seinäjoelle.

 


25. 4. 2005

ILTALENNOLLA

Kuvia iltalennolta:

 

Kuvasarja jannen kurvailuista veden äärellä. Varalaskupaikkana hakkuuaukio

     

 

Kirkko paketissa

 

 


16. 4. 2005

POHJOISEN TERVEISET

levi jäi korkkaamatta, mutta upi paikkasi.
Tässä tulee lisää:

Menomatkalla kaikenlaisia kulkijoita

Pallakselta voi suksia minne lystää


Eka starttipaikka heti manantaina Pallaksen Jerisjärvi. Taustalla Pallas

 

Riepuja jonossa Jerisjärvellä. Täällä Sakari sai kuulla kunniansa, kun oli palannut autolle lennon jälkeen. Yksi vanha avantouimariäijä oli kärmeissään, kun tänne oltiin tultu pilaamaan luonnon rauhaa ja lopuksi vielä tokas Sakarille, että hirttäkää ittenne. Hieno vastaanotto heti näin alkuun, saas nähä, mitä jatkossa.

Jerisjärveltä lensin tuonne Pallaksen hotellin pihaan, joka näkyy tunturin kupeessa. Muut eivät seuranneet. Aarnolla oli jotain häikkää koneessa.

Hotelli Pallas. ESV:n porukkaa näkyy siipineen tuossa hotellin päässä. Laskeuduin samaan paikkaan latu uralle.

Äkäslompolo oli Tiistaiaamun starttipaikka. Tästä kävimme Aarnon kanssa Ylläsjärven puolella, tunturin takana. Palattuani järvelle oli hiihtäjiä runsaasti ladulla. joten pudotin pintaan ja lensin ladun vieressä. Kaikki vilkuttivat iloisesti, kun ohitin heidät parin metrin korkeudella ladun vieressä. Muutenkin Ihmiset pysähtyivät juttelemaan meille laskupaikalla, joten täällä suhtauduttiin lentelyyn erittäin positiivisesti ja innostuneesti. Eräs hiihtäjä oli poromies ja kyseli kovasti lentolaitetta paliskunnalle porolaskentaan.

Tuohon aukolle Matti teki huiman pakkolaskun, koneen hajottua. Pyörteinen tuuli ja iso tandemsiipi tekivät tepposen.


Ylläksen huippumasto

Ensimmäinen jono Ylläsjärven hissillä Tiistai aamuna.

Äkäslompolon Pyhän Laurin kirkko

"Pallaksen rinnelentäjät"  tässä lähdössä rutiinilennolle Pallaksen rinteeseen. Vasemmalla kerhon oma lennonjohtaja, joka määrää starttihetken. Puikoissa Ahosen Arska.

Löytösen Reijo siinä kans lähdössä liukuun laakson pohjalle.Näin homma pelaa viimeisen päälle, eli kun tultiin starttipaikalle, niin siivet jo odottivat valmiina lentäjiä.

Tässä ollaan Tornionjoen jäällä Aavasaksassa. Taustalla Ruotsi.

Övertorneån kirkko Ruotsin puolella.

Aavasaksan rajasilta

Aavasaksa

Iin kirkko

Iin sillat